YusfaHari ini genaplah 11 tahun saya berumahtangga. Memang benarlah kata Allah dalam Al Quran, dengan berpasangan (pernikahan) ia memberi ketenangan, kasih sayang dan rahmah dalam rumahtangga kita.

Ditambah pula dengan kehadiran 3 putera-puteri saya yang sentiasa menjadi penyejuk jiwa dan hati saya dan isteri. Gelak ketawa mereka, hatta kekecohan mereka pun mampu menghilangkan 1001 macam rasa runsing dan duka saya, jika ada pada ketika itu.

Dengan itu, saya merasa cukup teruja dan bertuah dengan anugerah Allah ini. Tidak kesemua hamba-Nya mampu meraih kurniaan ini. Dan tidak sesaat pun, saya mampu terbayang jika pagi ini saya keseorangan tanpa kehadiran mereka.

Sesungguhnya saya amat bersyukur dengan kenikmatan yang Allah kurniakan pada saya, dan amat berharap Allah memanjangkan usia rumahtangga kami, usia kami dan berkati keluarga kami, agar kami dapat terus meraih nikmat dan anugerah-Mu yang tidak terhingga ini. Amin.

About abahyasir

A religious worker, blogger, Ex-Kadi, counsellor, columnist, book writer and finally a true Kopite! http:/facebook.com/abahyasir

One response »

  1. okje says:

    Hepy anniversary yeh!

Leave a comment